fbpx

Luftwaffe (německé letectvo) zavládla na obloze ihned po vypuknutí druhé světové války v září 1939. Vládla i během Španělské občanské války v roce 1936-39. Během této doby se mnoho pilotů Luftwaffe stalo leteckými esy, která neměla a stále nemají v historii obdoby (Hartmann, Rall, Barkhorn, Bar, Marseille, Nowotny, GallandMölders). Ega těchto pilotů a těsný prostor uvnitř kabiny svých Messerschmittů 109 zplodily praktickou potřebu pro stylovou leteckou bundu. Vzhledem k tomu, že neexistovalo nic jiného, než těžkopádné letecké obleky, byli piloti v květnu 1940 oprávněni si soukromě koupit své vlastní kožené bundy jako letecké, ale jen pokud odpovídaly základnímu provedení. Jako jediné byly vhodné kožené bundy pro motocyklisty. V důsledku toho jsou tyto bundy snad nejunikátnější svého druhu ve druhé světové válce, protože v designovém střihu jsou stejně různorodé jako jednotlivci, kteří je nosili. Byly kupovány v různých barevných provedení, nejčastěji v černé a tmavě hnědé. Pokud se jednalo o koňské usně pak tyto odstíny šly od barvy cognac až do červenohnědé. Design těchto bund měl základní poznávací znamení a to, že byly ¨do pasu¨, dnes by se řeklo slimky. Mohly být v designu dvouřadového saka, či jen s klasickým zipem Ritsch. Jeden druh se ale ujal nejvíce a ten jsme si zvolili jako základní design pro naše bundy AIRSTRIKER®

Ahoj všem, kdo se těší na další test letecké bundy!

http://air-shop.cz/panske/letecke-bundy/usaf/a-2-thousand-miles-detail.html

Máme po CIAF 2015 a děkuji těm, kdo se tam byli na nás podívat. A věřte mi, že to nebylo dvakrát easy. Měli jsme v sobotním plánu ještě jeden letecký den a to v Jehnědí, kousek od Chocně. V neděli ráno návrat zpět do Hradce. Na druhou stranu to byl pěkně strávený víkend a zážitků….až běda.

Test letecké bundy KANALJACKE: http://www.air-shop.cz/…/luftw…/kanaljacke-black-detail.html

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=WTrSNW4FBu0

...já teda testy nikdy rád neměl, ale teď jsem byl v pozici zkoušejícího a to není zas tak špatný. Navíc testuji vyjímečnou a krásnou bundu a k tomu v mém milovaném Dreideckeru!

Než k tomu došlo, tak si se mnou prožila zimu (je moje :D) a to opravdu v dešti i sněhu. Nikdy jsem se necítil v "kožuchu" takto komfortně. Do rukávu mi nenapadal sníh, když jsem blbl s malou, límec mi posloužil, když jsem neměl šálu a patentky kolem pasu jsem si ani neutahoval. Pod bundou jen triko z moiry, nebo maximálně s lehkým svetrem!

Letecká bunda RAF jacket

Máme tuto bundu (www.air-shop.cz/pans…/letecke-bundy/…/raf-jacket-detail.html) na eshopu od samého začátku a je velmi oblíbená. Jednak pro její cenu, která je 13590,- CZK a ve srovnání s cenami na západním trhu je poloviční. Druhá její velmi kladná stránka je její hmotnost. Je lehčí než originál, ale přitom je stále dost huňatá, aby v zimě parádně hřála. Pokud jste měli někdy možnost mít na sobě skoro 4 kg bundu, tak víte, jak "příjemné" to je si s ní někam vyrazit. Už jen pohyb s ní vás prostě musí zahřát. Jistě, byla vyvinuta do kokpitu bojových letadel, tak asi není zrovna na vycházku se slečnou, která si myslí, že na vás leze infarkt, když tak funíte. Proto šel výrobce tím civilnějším směrem, ale tak aby zachoval maximum originality a funkčnosti. Tu lehčí tedy nosím již druhým rokem a v zimě mám jen moiru s dlouhým rukávem, nebo s lehkým svetrem pokud je fakt venku sibiř.

AIRSTRIKER®

Ahoj všem, kdo se těší na resumé testu kožené repliky letecké bundy druhoválečné Luftwaffe od firmy Airstriker® s názvem Adler v hnědém provedení. Jde o bundu s nadčasovým střihem, štramácký německý design, kvalitní jemná kůže z hověziny, pohodlná, praktická a hlavně česká výroba.
Test opět proběhl na zemi i ve vzduchu. 

Jelikož jsem sloužil do konce roku 2014 u 211. letky, která je začleněna do systému společné ochrany vzdušného prostoru států NATO, bylo mou povinností sloužit ¨hotovosti¨. A dělal jsem to strašně rád. Na samém začátku to pro nás bylo mystérium, protože tento job patřil pouze bohům z dvacetjedniček a my, alkaři, nýmandi z druhé letky, kterým byla milostivě dána šance dělat to, co oni.

Výcvik do QRA (quick reaction alert, u nás -hotovost-) probíhal až jako závěr taktického výcviku. Jedná se o celou plejádu zásahů proti letounu, který je v nouzi, nebo je narušitel. Přivedení letounu za všech meteorologických podmínek na diverzní letiště, nebo vyvedení z našeho prostoru zájmu. Všemu předchází procedura VID (visual identification). Jste naváděni radarem a sledováni až v centru všech akcí, kdesi v Evropě. Abyste splnili veškeré limity je zapotřebí mít vše zautomatizované tak, jako čurání poslepu do mušle, ale přes snubák.

V roce 2003 jsem dostal příležitost letět do Anglie a splnit si tak další klukovský sen. Tím bylo si zalítat nad hrdým Albionem a spatřit tak zemi, kterou jsem znal pouze z příběhů čs. pilotů, kteří zde bojovali za svůj i cizý stát . Mým úkolem zde bylo se vycvičit v létání pro mise Close Air Support, tzv. CAS (čti kes). Jedná se o přímou leteckou podporu a dle mého úsudku to je jeden z nejdůležitějších nástrojů vedení moderní války. Předsunutý letecký návodčí (FAC = forward air controler), často v týlu nepřítele, navádí letoun pomocí jednoduchých procedur na malorozměrné cíle, leckdy skryté např. někde v křoví je zapikanej sniper. Pilot sám ho neuvidí a tak FAC (čti fak, nebo efejsí) je jeho prodlouženým zrakem.

Asi nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že málokdo opravdu ví, jak vypadá běžný den vojenského letce. Pokud tedy patříte mezi ty, které to zajímá, tak jste na správném místě.

Ráno se Vám rozsvítí parádním sexem přesně v 6.00, pak snídaně do postele 6.03, v 6. 23 beru nohy na ramena, neboť se vrací manžel z noční, skáču z okna ven a lezu do riflí a bot za nejbližším keřem cca okolo 6.25. Sedám na Harley a se spokojeným výrazem, jakej jsem to čtverák, se řítím k Chotusicím a ukazuju vstupku na bráně, kterou mě kontroluje nádherná salutující vojanda…..

RED AIR jsou tools -nástroj- pro výcvik BLUE FORCE. To je pouze holý fakt. Je daný plán jejich činnosti, omezení zbraní a jejich taktický level a chování. Na druhou stranu, arab se bude chovat v naturelu jinak než Angličan. Dosahy raket redů jsou taky tak nějak spíš odtušeny, protože nikdo netuší, co Rus má kromě vodky schované na skladě. A tak jsme určeni na pondělní misi jako Red Force i my Češi. Dosahy raket máme poloviční než Blue a navíc jen dvě FOX 1 (pasivní). Neseme i 4x FOX2 (IR), fléry a kanon.

F-18 vs. EF2000

Je středa 18.6. a já mám možnost v rámci reciproce se svést na jiný mašině. F-18 je můj sen a dnes je ten den, kdy si ho vyplním! Navíc se jedná o let v rámci Shadow wave, tedy slotu určeném pro lety DACT, resp. jeden typ letounu proti jinému typu. A je to německý Taifun. Den předem jsem si nechal udělat přednášku pro backseat a postupy v kabině, pak následovalo upravení výstroje pro let, jako anti-g suite a helma s maskou. Byl jsem mile překvapen nad švýcarskou pohostiností. Bude to právě jejich doubleseater - Staffel 11, Swiss Air Force.

NTM 2014 Schleswig

4 letouny 9238,39, 40, 9820 s 5 piloty přiletěly 16.6. na půdu základny 51. letky Luftwaffe v severním Německu. Zbytek skupiny přistál cca 1 hodinu před nimi s letounem CASA. Po nezbytných briefínzích a plánování jsme se dostali na oběd až okolo 15.00. To jsme již rozplánovali úterní misi jako OCA BLUE (Ofensive Counter Air). Mission Commander pro celý balík letadel (JAS 39, F-16, EF 2000, Tornado, M 2000, F-18 ) byl pilot Tornáda. OCA leader (my, resp. Maiden 50) byl i Deputy Commander. Po přípravách nás čekal slavnostní nástup v ,,krojích". Každá letka přináší vlastní outfit. Náš je motorkářský gang „Tigerheads Bohemia".

Ve dnech 31.5. - 1.6. 2014 proběhla Aviatická pouť, na které jsme pochopitelně nemohli chybět :) Byla to naše první účast na takovéto velké letecké akci. Jsme velmi potěšeni četnými pozitivnými ohlasy na náš sortiment leteckých bund jejichž nabídka prodeje v ČR je minimální, často s velmi dlouhými čekacími lhůtami a v neposlední řadě i vyššími cenami.

Na tuto akci jsme přijali pozvání jako předávající jedné z cen pro vítěze a zároveň jsme opět přivezli ukázat část našeho sortimentu. Byl to velmi příjemně strávený víkend ve společnosti nadšenců nejen pro letecké modely, ale i vojenskou a válečnou historii. Děkujeme pořadatelům a těšíme se opět na příští ročník :)

 

 

Dne 15.2. proběhla naše první letošní promoakce na letišti Nymburk. Protože o naše zboží bylo více zájemců, přivezli jsme část našeho sortimentu ukázat místním letcům. Mohli se tak blíže seznámit s našimi produkty, kvalitou jejich zpracování a vyzkoušet si různé velikosti.

Z NABÍDKY ESHOPU

Letecká bunda Luftwaffe JU - 87 POLAR BEAR

Z našeho blogu

O nás

Firmu v roce 2013 založil společně s manželkou Denisou, bývalý pilot stíhacího letounu JAS-39 Gripen Ing. Robert Stejskal, který prodávané letecké bundy rovněž testuje v otevřeném cockpitu historického stíhacího trojplošníku Fokker Dr.1 Dreidecker. Naše společnost zaregistrovala oděvní značku AIRSTRIKER, která se stále více dostává do podvědomí zákazníků.